Det skulle ju vara en enkel process?

Jag trodde jag skulle bli tokig igår, ja tokigare än vad jag redan är då förstås. Min läkare har skrivit ett intyg till mig angående särskilt tandvårds stöd.

Hon skickade in det till försäkringskassan men det hamnade hos min sjukpenning handläggare så hon skickade hem det till mig. Jag fick lov att ringa till försäkringskassans kundtjänst för att fråga hur tusan jag skulle bära mig åt, och det var tur att jag ringde dit. En process som jag fick höra skulle vara enkel var ju verkligen inte enkel. Självklart förstår jag att jag behöver fylla i en blankett , hon skulle skicka hem en till mig. Men det som gör att jag blev irriterad var att jag fick veta att jag behöver gå till tandläkaren och göra ett saliv prov. Det är ju egentligen också förståeligt då vi måste kunna bevisa min dåliga tandstatus så de kan ta ett beslut. Men jag skiter inte pengar, jag ska rotfylla en tand och den kommer gå på 4500 . Detta besök för saliv provet skulle gå på 600. Jag talade om för receptionisten att jag vet inte hur jag ska ha råd med allt. Jag fick en tid i augusti dagen innan min födelsedag för att vara exakt. Så jag har chans att spara pengar. Dock så tänker jag att det saliv provet bör ju skickas senast en vecka efter ansökan? Jag vet inte alls jag. Får nog lov att ringa fk igen. Det värsta är ju om ja lägger ut 600 spänn på ett saliv prov och jag får avslag. Fast så ska jag inte tänka, det är ju dumt.

Varför kan inte allt bara gå så smidigt som de sägs att det ska göra?

8 reaktioner till “Det skulle ju vara en enkel process?”

  1. Tandvården är så himla dyr, därför man inte heller vill som person välja det alternativet, på något sätt måste tandvården kunna reglera sina priser!

Kommentera